Affärsnätverket för små och medelstora företag

Karriär

Företagsförmedlare


Är du en självgående, serviceinriktad Företagsmäklare?

Gillar du att ge service och tycker försäljning är intressant så är du rätt person att arbeta som företagsförmedlare hos Affarsnatverket.se´s Företagsförmedling. 


Vi ser gärna att du har en gedigen utbildning och rätt yrkesbakgrund för att lyckas hos oss, men vi är även öppna för dig som tror att du skulle passa som företagsmäklare.

Om vi anser att du är rätt person, kan vi erbjuda dig en intern utbildning + säljmaterial du behöver, för att kunna utföra ditt arbete på ett professionellt och förtroendeingivande sätt. Du behöver ha en mobil och dator. 


Antingen har du eget bolag, eller så är du ansluten till ett egenanställnings företag, exempelvis Frilans Finans.

LÖN FÖR FÖRETAGSFÖRMEDLARE ELLER FÖRETAGSMÄKLARE


Som företagsmäklare arbetar du självständigt som uppdragstagare till Affärsnätverket´s Företagsförmedling med hög provisionsbaserad ersättning.


Vi erbjuder dig: 

✪ Högprovisionsbaserad ersättning

✪ Stöttning i alla försäljningsprocesser


Har du en kund pågång så är det Premiumpaketet som gäller.

Vad gör en företagsförmedlare?

1.

Kontakta potentiella kunder


Hitta potentiella företagare genom aktiv försäljning. Du bokar dina egna möten med ägare till företagsmötet

2.

Kartläggningsmöte



På kartläggningsmötet så bekantar du dig med företagaren. Du får en förståelse kring verksamheten och vilka ekonomiska förutsättningar som finns i företaget.

3.

Nästa steg


Du ger en tydlig presentation vad en säljprocess med Affarsnatverkets företagsförmedling innebär. Här skrivs en avsk


4.

Värdering av företaget


Vi ger dig verktygen för att värdera företaget utifrån från vilken typ av företag som kunden driver, omsättningen på företaget & om det är nystartat eller väletablerat. Givetvis tar vi i beaktning vilken avkastning och potenial företaget har. 

5.

Planera säljprocessen


Vi sonderar marknaden och ser över vad liknande företag har kostat i närheten av ditt. Vi tappar in i vårt nätverk för att hitta rätt typ av köpare för att kunna göra en bra affär. Men framförallt så skapar vi en tidsplan för säljprocessen. Vill man göra en bra affär är det viktigt att inte göra säljinsatserna för snabbt. 

6.

Marknadsföring


Vi har uppdraget att marknadsföra företaget, det vill säga visa upp den för att hitta en köpare. Vi ser till att marknadsföringen beskriver företaget på ett sätt som stämmer överens med verkligheten. Annars finns det en stor risk att spekulanter vilseleds och det påverkar möjligheten att fatta ett välgrundat köpbeslut.


7.

Marknadsföringskanal


Vi använder oss av beprövade kanaler för att marknadsföra ditt företag. Du kommer synas på Blocket, Facebook och på Google Ads för detta betalar du en uppstartsavgift på minst 39000 SEK, beroende på företagets storlek. Vi skapar alla annonser och hanterar allt intresse.

8.

Förhandling av slutpris


Under en prisförhandling finns det två roller: köpare och säljare. Syftet med förhandlingarna är att fastställa ett pris som är acceptabelt för båda parter. När förhandlingarna har slutförts nås en överenskommelse och företaget säljs till bästa pris.

9.

Avtalsskrivning


Avtalsskrivning är en viktig del. Genom välskrivna avtal undviker man juridiska fallgropar och andra problem som kan manifestera sig i en avtalsrelation. Vi har omfattande erfarenhet av avtalsgranskning, avtalstolkning och olika avtalstvister och kan därför ofta ge kvalificerad hjälp vid avtalsskrivning.


Arbeta med mig.

Fyll i din kontaktinformation, så tar jag kontakt med dig och bokar en tid för en kartläggning av ditt företag.